Συχνές ερωτήσεις για τη Yoga

Συχνές ερωτήσεις για τη Yoga

1. Τι είναι η Γιόγκα; Είναι φιλοσοφία ή ασκήσεις;

Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα ας παίξουμε λίγο με το αρχικό της γράμμα. Ας σκεφθούμε ότι γράφεται με το αρχικό γ σε πεζό ή κεφαλαίο.

Mε κεφαλαίο Γ υποννοείται ο στόχος της γιογκα που είναι η εκούσια παύση των ψυχονοητικών διακυμάνσεων, η απελευθέρωση του ανθρώπου απο τον πόνο και τον περιορισμό και το βίωμα της ευτυχίας ως εσωτερικής φυσικής κατάστασης.

Με πεζό γ υπονοείται η διαδικασία, η μέθοδος μέσω της οποίας θα επιτευχθούν οι παραπανω στόχοι.

Με κεφαλαίο Γ είναι σύστημα φιλοσοφίας και πρακτικής, τουλάχιστον 5.000 χρόνων, το οποίο αποτελείται από οκτώ σκέλη. Τα δύο πρώτα σκέλη αφορούν στον τρόπο ζωής και συμπεριφοράς. Βοηθούν τον ανθρωπο να έχει μακροζωΐα και ορθό τρόπο σκέψης, ώστε να οδηγηθεί μέσα απο την πρακτικη και το σωστό βίωμα της καθημερινότητας να ανακαλύψει τον εαυτό του. Διαπνέονται από μη βία, αγάπη, αλήθεια, θετική συμπεριφορά, συμπόνοια για όλα τα πλάσματα και τον ίδιο τον πλανήτη γη. Τα δύο επόμενα σκέλη που λέγονται hatha yoga, αφορούν στις σωματικές και αναπνευστικές ασκήσεις. Τα επόμενα τέσσερα αφορούν στις νοητικές και πνευματικές ασκήσεις για την ανακάλυψη του πυρήνα και την αποδέσμευση από ψευδείς ταυτότητες.

Είτε ακολουθούμε τη yoga ως σωματική άσκηση για τα σωματικά και ψυχικά οφέλη της, είτε ως νοητική και πνευματική άσκηση για την εμβάθυνση και την ανακάλυψη του πυρήνα, η γιόγκα είναι μεθοδολογία για την ανάπτυξη μιάς βαθύτερης εμπειρίας, τόσο του εαυτού όσο και του κόσμου.

2. Ποια είναι η ιδιαιτερότητα των ασκήσεων της Yoga;

Οι ασκήσεις διαπνέονται από πνεύμα όμοιο με τις ιδέες που αναπτύχθηκαν πρίν. Πνεύμα μη βίας, πνεύμα εμβάθυνσης, εσωτερικότητας, στροφής σε αυτό που είναι ουσιαστικό και θεραπευτικό.
 Συνδέουν την αναπνοή με την κίνηση, εμπεριέχουν «παύσεις», σταματήματα, σωματικά, αναπνευστικά και νοητικά.

3. Είναι η Γιόγκα θεραπευτική και σε τι κάνει καλό;

Η γιόγκα όσον αφορά το φυσικό σώμα σε κάνει να αισθάνεσαι υπέροχα. Αναπνέεις ελεύθερα, αισθάνεσαι ξενοιασιά, ευφορία, αισιοδοξία.

  • Βελτιώνει το μυικό σύστημα
  • Φτιάχνει το σώμα
  • Καλλιεργεί ευλυγισία, δύναμη και αντοχή
  • Καταπολεμά το άγχος
  • Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος
  • Θεραπεύει μυοσκελετικές ασθένειες, πόνους στην πλάτη και στη μέση
  • Ισχυροποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Κάνει καλό στην καρδιά, στο νευρικό σύστημα
  • Εξισορροπεί συναισθηματικά
  • Βελτιώνει την εικόνα σώματος και την αυτοεκτίμηση

Η συχνή άσκηση με τη γιόγκα δρά ως προληπτική ιατρική, εξασφαλίζοντας ευδιαθεσία και καλή υγεία, ανεξάρτητα από ηλικία.

νεαρή γυναίκα ασκείται στη γιόγκα

4. Με τι ρυθμό πρέπει να γίνονται οι ασκήσεις της Υoga;

Οι ασκήσεις της γιόγκα συνοδεύονται από εισπνοή και εκπνοή κι έτσι πρέπει να γίνονται αργά και να διαρκούν όσο και ο ρυθμός της εισπνοής και της εκπνοής.

Προσπαθούμε να επιμηκύνουμε τους αναπνευστικούς χρόνους για πολλούς λόγους. όσον αφορά το σώμα, η αργή και ουσιαστική αναπνοή είναι βάση της υγείας. Κατα τη διάρκεια της εισπνοής το σώμα διευρύνεται, τα πνευμόνια παίρνουν όλο το χώρο που χρειάζονται και το οξυγόνο με ουσιαστικές διαδικασίες περνάει μέσα στα αιμοφόρα αγγεία. Η καρδιά τονώνεται, το διάφραγμα λειτουργεί δυναμικά. όλα τα όργανα λειτουργούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Διευρύνονται, κινούνται, ελαστικοποιούνται.

5. Οι ασκήσεις της Γιόγκα μειώνουν το άγχος; Πως επιδρούν στον ψυχισμό του ανθρώπου;

Η αναπνοή συνδέεται με τις ψυχικές διακυμάνσεις: γρήγορη και κοφτή αναπνοή αντανακλά ψυχική αναστάτωση, θυμό, φόβο, στενοχώρια κλπ. Όταν ρυθμίζουμε την αναπνοή, εναρμονίζουμε και τον ψυχικό μας κόσμο. Η αναπνοή συνδέεται με το αυτόνομο νευρικό σύστημα που είναι η βάση του ψυχισμού μας. Χαλαρώνουμε, γαληνεύουμε και η αναπνοή μας γίνεται αργή και βαθιά. Η τακτική ενασχόληση με τη γιόγκα τονώνει το νευρικό σύστημα και διευρύνει την αντίληψη, με αποτέλεσμα την ορθή κατανόηση και την σωστή διαχείριση του εαυτού. Ισχυροποιείται η θέληση, η αυτοεκτίμηση, η αυτάρκεια.

6. Τι είναι ο διαλογισμός;

Ο διαλογισμός είναι η μέθοδος που οδηγεί στη συνειδητοποίηση, στον έλεγχο και στην εκούσια παύση των σκέψεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αποκάλυψη του βαθύτερου είναι μας, που συνοδεύεται από εσωτερική γαλήνη που τίποτε δεν μπορεί να διαταράξει.

7. Ποιοι μπορούν να κάνουν Γιόγκα;

Όλοι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν γιόγκα, ανεξάρτητα από ηλικία, φύλο, ή φυσική κατάσταση, γιατί η γιόγκα εξατομικεύει τη μέθοδό της ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ανθρωπου. Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό όποιος θέλει να διδάξει γιόγκα να έχει κάνει γερές σπουδες και κοντά σε καλούς δασκάλους για να είναι σε θέση να κατανοεί τις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά, τόσο ψυχικές όσο και σωματικές. Να επιλέγει πρόγραμμα ασκήσεων που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες αυτές, οδηγώντας σταδιακά τον ασκούμενο στην υπέρβασή τους.

8. Η Yoga προέρχεται από την Ινδία. Δεν οδηγεί στη φιλοσοφία της ινδουιστικής θρησκείας;

Όχι. Η γιόγκα είναι σύστημα επιστημονικό που αφορά στο σώμα και στο νού. Ο χώρος δράσης του είναι άλλος από το χώρο δράσης των θρησκειών. Ταιριάζει με όλα τα θρησκευτικά πιστεύω και ιδεώδη, ενισχύοντας τις προσωπικές φιλοσοφικές και θρησκευτικές επιλογές του κάθε ασκούμενου.

Από τη Λήδα Shantala