Yoga και εγκυμοσύνη

Yoga και εγκυμοσύνη

Γιόγκα για μητέρες, πριν και μετά τον τοκετό

Το να εξασφαλίσει καλή υγεία του μωρού της είναι το όνειρο κάθε γυναίκας και η γιόγκα βοηθάει άμεσα πριν, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά τον τοκετό.

Τα πέντε εργαλεία της yoga

  1. Οι Ασκήσεις (Asanas) της γιόγκα: Eπιδρούν θετικά στα όργανα αναπαραγωγής και στη λεκάνη, εξασφαλίζοντας ήσυχη εγκυμοσύνη και ασφαλή τοκετό. Απο την άλλη εξασφαλίζουν πλούσια παροχή ενέργειας και τροφής στο αναπτυσσόμενο έμβρυο.
  2. Οι Αναπνευστικές ασκήσεις (Pranayama): Αυτές οι ισχυρές τεχνικές εξασφαλίζουν θετική ψυχολογική κατάσταση, αναπνευστική ενδυνάμωση, ζωτική δύναμη τόσο για τη μητέρα όσο και το μωρό της.
  3. Χειρονομίες και Κλειδώματα (Mudras και Bandhas): Ψυχοσωματική αφύπνιση μέσα από συγκεκριμένες πρακτικές οι οποίες έχουν επίδραση στα όργανα αναπαραγωγής.
  4. Ασκήσεις Συγκέντρωσης, Διαλογισμός (Μeditation/ Dhyana): Θεραπευτικές μέθοδοι συγκέντρωσης που μέσω του σιωπηλού καθίσματος βοηθούν την επίλυση ανησυχιών, φόβων, εντάσεων, συμπτώματα κοινά στην εγκυμοσύνη. Ο διαλογισμός βοηθάει την ανάπτυξη της συνειδητότητας της μητέρας και τη βαθιά πνευματική σύνδεσή της με το μωρό της.
  5. Η χαλάρωση: Βοηθάει τη χαλάρωση τού σώματος και του νου για μια χαρούμενη υγιή εγκυμοσύνη.

Η Γιόγκα πριν τον τοκετό

έγκυες γυναίκες κάνουν yoga

Η γιόγκα αποτελεί ιδανική άσκηση προετοιμασίας για τον τοκετό σωματικά, αναπνευστικά και ψυχολογικά τόσο για τη μαμά όσο και το μωρό που αναπτύσσεται μέσα της.

  • Προσφέρει ανάπτυξη της κιναισθητικής συνειδητότητας αναπτύσσοντας συντονισμό και ισορροπία.
  • Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος στα άκρα, προλαμβάνοντας ή ανακουφίζοντας οιδήματα, κράμπες και ευρυαγγείες προάγοντας την καλή κυκλοφορία του αίματος και της χώνεψης.
  • Η κατευναστική επίδραση της γιόγκα έχει θετική επίδραση στην πίεση κρατώντας την σε φυσιολογικά πλαίσια.
  • Ισχυροποιεί τους μύες στήριξης και τους κοιλιακούς μυς, ενεργοποιώντας τα έντερα.
  • Ανακουφίζει και προλαμβάνει πόνους στο κεφάλι, στην πλάτη, στο θώρακα, στη μέση, στις κλειδώσεις της λεκάνης, στα γόνατα.
  • Αναπτύσσει ευλυγισία στις κλειδώσεις. Οι στάσεις και οι ασκήσεις της γιόγκα προάγουν τον τοκετό καθώς βοηθούν τη γυναίκα να ανοίξει τη λεκάνη της, αποδεσμεύοντας εντάσεις, διευρύνοντας και μαλακώνοντας τους μύες.
  • Η γιόγκα αναπτύσσει την αίσθηση του σώματος, τη δυνατότητα διάκρισης των μυών, την ικανότητα να διεισδύσει η γυναίκα μέσω της συγκέντρωσης στο σώμα της, να το αισθάνεται και να το χαλαρώνει. Εχει θετική επίδραση στη στάση του εμβρύου, βοηθώντας το να γυρίσει περισσότερο αν χρειάζεται.
  • Σε συνδυασμό με τις αναπνευστικές ασκήσεις, βοηθά στον έλεγχο του μεταβολισμού, στη μείωση της ναυτίας και στην εξισορρόπηση των ψυχολογικών μεταπτώσεων.
  • Οι αναπνευστικές ασκήσεις της γιόγκα ισχυροποιούν την καρδιά και διευρύνουν την ελαστικότητα των πνευμόνων. Αυτές οι ικανότητες επιλεκτικής χαλάρωσης μέσω της αναπνοής προσφέρουν ένα πολύ σημαντικό εργαλείο διαχείρισης του πόνου και σωστής κινητικής και αναπνευστικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια της γέννας.

Η Yoga είναι ευεργετική για το έμβρυο

νέοι γονείς, έγκυος μητέρα

Οι ασκήσεις αναπνοής και χαλάρωσης έχουν θετικότατη επίδραση στην ενδομήτρια ζωή μέσω της αύξησης του οξυγόνου και των επιπέδων ενέργειας. Καθώς η μαμά χαλαρώνει και μαθαίνει να συγκεντρώνεται και να ακούει το σώμα της, αρχίζει να αισθάνεται τις ανάγκες του εμβρύου μέσα στην κοιλιά της και βρίσκει σωματικούς τρόπους ικανοποίησής τους.

Ανοίγεται εσωτερικά, προσφέροντας το σώμα της στο μωρό της για να αναπτυχθεί με αγάπη και αρμονία. Μαθαίνει να αφουγκράζεται και να στέλνει αγάπη μέσα απο τις κινήσεις της, την ήρεμη φωνή της, τη βαθιά αναπνοή της. Δημιουργεί έτσι μια ζεστή, ήρεμη φωλιά αγάπης μέσα στη μήτρα της, προσφέροντάς του τις καλύτερες συνθήκες ανάπτυξης. Όταν η μητέρα αγαπά τον εαυτό της, τότε και το έμβρυο αισθάνεται αγάπη. Όταν αυτή είναι χαλαρή τότε και το έμβρυο αισθάνεται ασφάλεια και θέλει να απλωθεί να μεγαλώσει.

Αν το έμβρυο μεγαλώνει μέσα σε ένα σώμα γεμάτο άγχος, εντάσεις, πόνους, ένα σώμα που δεν αναπνέει σωστά, όταν ακούει φωνές χωρίς ζεστασιά και αρμονία, όταν αισθάνεται θυμούς και άγχη τότε δηλητηριάζεται και αυτό θα έχει επιπτώσεις όταν γεννηθεί, τόσο στη σωματική όσο και την ψυχολογική του υγεία. Οι βάσεις για μια ευτυχισμένη ζωή ξεκινούν με την ενδομήτρια ζωή.

Η Yoga μετά τον τοκετό

νέα μητέρα κάνει γιόγκα στο πάρκο

Η γιόγκα βοηθάει στην αποκατάσταση της μήτρας, της κοιλιάς και της λεκάνης. Ανακουφίζει από τους πόνους της πλάτης και τις ενοχλήσεις του στήθους. Κρατάει τη μητέρα σε καλή φυσική κατάσταση με ισχυρούς μυς στήριξης που θα τη βοηθήσουν στο κράτημα του μωρού και μέσα απο τις χαλαρωτικές ασκήσεις θα ανακουφιστεί από τους πόνους της μέσης προλαμβάνοντας επώδυνες ενοχλήσεις στις κλειδώσεις και τα γόνατα.

Μέσα από τη yoga η νέα μητέρα βρίσκει μια καθημερινή πηγή ανανέωσης και έμπνευσης. ΄Ενα προσωπικό χρόνο συγκέντρωσης δυνάμεων και αποδέσμευσης εντάσεων. Αυτό θα τη βοηθήσει για να έχει μια πιο ουσιαστική επαφή με το μωρό της. Όσο γνωρίζει το σώμα της, τόσο πιο καλά καταλαβαίνει πως να «κρατάει» το μωρό στην αγκαλιά της.

Όταν η ίδια έχει αργούς εσωτερικούς ρυθμούς και αρμονική κίνηση τότε το μωρό αναπτύσσεται ομαλά χωρίς να παραβιάζονται οι ρυθμοί του. Όταν η μαμά είναι ήρεμη, τότε τα μάτια της λάμπουν καθώς το κοιτάζει στα μάτια. Το καθρέφτισμα στα μάτια της μαμάς είναι μια ζωτική ανάγκη για το μωρό πάνω στην οποία θα δομήσει την προσωπική του εικόνα σώματος.

Η Yoga είναι μια πολύ σημαντική άσκηση σώματος, νου και πνεύματος για όλη την οικογένεια. Όταν ένα μέλος της χαλαρώνει και βρίσκει τρόπους έκφρασης, ανακούφισης και προσωπικής ανάπτυξης, τότε όχι μόνον η οικογένεια αλλά όλη η κοινωνία προοδεύει.