Yoga

Μαθήματα Yoga στο Shantom

Η Γιόγκα μαζί με τον Διαλογισμό αποτελούν το αρχαιότερο και πληρέστερο ολιστικό σύστημα άσκησης (σώμα-ψυχή-νους). Ισχυροποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και διατηρούν τη φυσική, ενεργειακή και νοητική κατάσταση του σώματος σε άριστη φόρμα απαλλάσοντας τον ασκούμενο από ψυχοσωματικούς πόνους και νοητικούς περιορισμούς.

H Yoga αποτελεί έναν εξαίρετο τρόπο προληπτικής ιατρικής και προσωπικής ανάπτυξης. Οι μη τραυματικές και μη βίαιες ασκήσεις της, κάνοντας την προσιτή σε όλους και σε όλες τις ηλικίες, έχουν θετικότατη επίδραση στην καρδιά, στον εγκέφαλο, στο κυκλοφορικό, στο αναπνευστικό, στο ενδοκρινολογικό, στο πεπτικό και στο μυοσκελετικό σύστημα. Η σύνδεση της αναπνοής με την κίνηση και την ακινησία –στις παύσεις και στις στάσεις- οδηγεί σταδιακά σε αίσθημα ψυχικής ισορροπίας, ανάπαυσης και πληρότητας.

Στο Shantom προσαρμόζουμε τις ασκήσεις στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε ασκούμενου λαμβάνοντας υπόψιν τη μοναδικότητα της προσωπικότητας του, τις προσωπικές του δυσκολίες ή και ευκολίες*.

Το μάθημα περιλαμβάνει:

  • Asanas: Οι παραδοσιακές ασκήσεις/στάσεις
  • Pranayama: Αναπνευστικές ασκήσεις που ελέγχουν και ενισχύουν το πεδίο ενέργειας
  • Dhyana: Διαλογισμός -άσκηση ψυχονοητικής ισορροπίας και παύσης
  • Θεωρία: Εξετάζονται τα Yoga Sutras του Πατάντζαλι όπως και συναφή αρχαία φιλοσοφικά κείμενα τα οποία, με εξαιρετική ακρίβεια, εξετάζουν τη φύση του πόνου και τα αίτια της ανθρώπινης αγωνίας

Προσφέρονται δωρεάν στους εγγεγραμμένους μαθητές:

  • Μηνιαίο τρίωρο σεμινάριο θεωρίας
  • Ο εβδομαδιαίος Διαλογισμός κάθε Παρασκευή

*Πριν την ένταξη σας στο μάθημα, απαραίτητη η προσωπική συνάντηση με τη Λήδα Shantala για γνωριμία σε βάθος (χωρίς οικονομική επιβάρυνση).

Λήδα ShantalaΛήδα Shantala

Aπόφοιτος Γαλλικής Φιλολογίας της Σορβόννης. Χορογράφος, Χορεύτρια, Καθηγήτρια Yoga, Ινδικού Κλασικού Χορού, Χοροθεραπεύτρια G.D.T.R. Sr. Δημιουργός και ιδρύτρια του Πολυχώρου Πολιτισμού & Τεχνών Shantom.

Αφού τελείωσε τις σπουδές της στη Γαλλία (Dipl. Licence Es Lettres Paris IΙΙ Sorbonne), όπου μεταξύ άλλων σπούδασε γιόγκα, σύγχρονο χορό, εθνολογία και ανθρωπιστική ψυχολογία, η Λήδα Shantala ταξίδεψε στην Ινδία ακολουθώντας ένα ισχυρό κάλεσμα ψυχής. Στο Chennai έμεινε πολλά χρόνια για σπουδές. Για 3 χρόνια εκπαιδεύτηκε στην τέχνη του ινδικού κλασικού χορού Βharata Natyam (χορός, έκφραση, μουσική, ρυθμοί, τραγούδι), παίρνοντας δίπλωμα από την Ινδική Ακαδημία Χορού «Bharata Kalanjali» και τη σχολή έκφρασης Abhinaya Sudha στο Τσεννάι, όπου ως σήμερα επιστρέφει για παραστάσεις και καλλιτεχνικές συνεργασίες.

Σπούδασε Yoga, θεωρία και πρακτική -εμβαθύνοντας στα αρχαία κείμενα της ινδικής φιλοσοφίας- στις πιο διακεκριμένες σχολές της Ινδίας. Είναι διπλωματούχος του κρατικού Iδρύματος Έρευνας της Γιόγκα «Kaivalya Dhama» (Υoga Research Institution) στη Λονάβλα (Πούνα) και μαθήτευσε κοντά σε μεγάλους σύγχρονους γιόγκις και σοφούς.

Είχε για δασκάλους της τους sri Rocketti, Arnaud Desjardins (Γαλλία), Leopoldo Chariars (Αργεντινή), Baba Khan (Αίγυπτος), Swami Satyananda, B.K.S Iyengar, T.K.V. Desikatchar, sri Chandra Swami (Ινδία)– με τον οποίο είναι ακόμα σε τακτική επαφή επισκεπτόμενη με κάθε ευκαιρία το ashram Sadhana Kendra.

Σπούδασε χοροθεραπεία με τη δόκτορα Μαrcia B. Leventhal, όπως και αφρικανική χοροθεραπεία «Μοmbwiri» στη Γκαμπόν. Είναι η μοναδική δυτική ερευνήτρια διεθνώς που έγινε δεκτή από τους Πυγμαίους για να φοιτήσει κοντά τους την αρχέγονη αυτή μορφή ίασης.

Μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα το 1985, η Λήδα Shantala εισήγαγε τον ινδικό κλασικό χορό Μπάρατα Νάτυαμ. Το ίδιο έτος ίδρυσε το δικό της χώρο το «Πολιτιστικό Κέντρο Μάντιραμ», το μοναδικό χώρο στην Ελλάδα για τον ινδικό χορό και τη χορογραφική και ανθρωπολογική έρευνα αρχαίων πολιτισμών, στεγάζοντας επίσης τακτικά μαθήματα γιόγκα και αργότερα χοροθεραπείας.

Το 1987 ίδρυσε το Χοροθέατρο «Λήδα Shantala», μέσω του οποίου έκτοτε μεταφέρει σε χοροθεατρική πράξη τις δια-πολιτισμικές της έρευνες.

To 2003 δημιούργησε, με τη μητέρα της Σμάρω Στεφανίδου, και διευθύνει τον Πολυχώρο Πολιτισμού και Τεχνών Shantom, ένα τριώροφο σύγχρονο πολιτιστικό κτίριο διαπολιτισμικής εμβέλειας, στο κ. Χαλάνδρι, όπου διδάσκονται γιόγκα, χοροθεραπεία, χοροί, πολεμικές τέχνες και μέθοδοι άσκησης απ’όλο τον κόσμο.

Είναι κόρη του τραγουδιστή Βάσου Σεϊτανίδη και της ηθοποιού Σμάρως Στεφανίδου.

Ινδικός Χορός Bharata Natyam

Μαθήματα Ινδικού Χορού Bharata Natyam

Ο Ινδικός κλασικός χορός Bharata Natyam, είναι μια έντεχνη πνευματική μέθοδος με βαθιές ρίζες στη σοφία, την ποίηση και τα χρώματα της Ινδίας. Ένας μαγευτικός χορός που διηγείται ιστορίες, ποιητικά κείμενα και μύθους.

Ο Μπάρατα Νάτυαμ είναι ολιστικός χορός και συνδυάζει την τέχνη, την ίαση και την επικοινωνία με τις εσωτερικές και συμπαντικές δυνάμεις (γαληνεύοντας και εξαγνίζοντας το νου όπως η γιόγκα). Επί δύο χιλιετηρίδες –πριν ακόμη παρουσιαστεί στη σκηνή- χορευόταν μέσα στους ναούς από ιέρειες, τις devadasi. Όπως οι αρχαίοι Έλληνες έτσι και οι Ινδοί πίστευαν ότι η θεραπεία και η υγεία συνδέονται άμεσα με την τέχνη του χορού και του θεάτρου, με την καλλιέργεια της ψυχής και την πνευματική ενατένιση.

Πρόκειται για έναν απαιτητικό θεατρικό χορό που λειτουργεί σε τρία επίπεδα, τα χέρια, τα πόδια και την έκφραση του προσώπου. Παντρεύει το ρυθμό και τη χορευτική δυναμική με τη μελωδία και την ποιητική έκφραση των «χειρονομιών» τα hastas ή mudras, σε συνδυασμό με την έκφραση του προσώπου.

Απευθύνεται:

Σε άντρες και γυναίκες, σχετικά νέους, με καλή φυσική κατάσταση οι οποίοι επιθυμούν να αφιερωθούν στην εκμάθηση μίας τέχνης. Απαιτεί υπομονή και αφοσίωση. Δεν ενδείκνυται για άτομα που έχουν σοβαρά προβλήματα στη μέση ή στα γόνατα.

H Ελληνική ακαδημία Ινδικού κλασικού χορού Bharata Natyam του Shantom, είναι η μόνη επαγγελματική σχολή στην Ελλάδα που μπορεί να οδηγήσει το μαθητή από τα αρχάρια βήματα του μέχρι τo πτυχίο του. Η μαθητεία του σφραγίζεται με μία σόλο παράσταση, το αρανγκέτραμ (arangetram), που συμβολίζει την είσοδο του μαθητή στη χορευτική Σκηνή του επαγγελματία χορευτή.


Λήδα ShantalaΛήδα Shantala

Aπόφοιτος Γαλλικής Φιλολογίας της Σορβόννης. Χορογράφος, Χορεύτρια, Καθηγήτρια Yoga, Ινδικού Κλασικού Χορού, Χοροθεραπεύτρια G.D.T.R. Sr. Δημιουργός και ιδρύτρια του Πολυχώρου Πολιτισμού & Τεχνών Shantom.

Αφού τελείωσε τις σπουδές της στη Γαλλία (Dipl. Licence Es Lettres Paris IΙΙ Sorbonne), όπου μεταξύ άλλων σπούδασε γιόγκα, σύγχρονο χορό, εθνολογία και ανθρωπιστική ψυχολογία, η Λήδα Shantala ταξίδεψε στην Ινδία ακολουθώντας ένα ισχυρό κάλεσμα ψυχής. Στο Chennai έμεινε πολλά χρόνια για σπουδές. Για 3 χρόνια εκπαιδεύτηκε στην τέχνη του ινδικού κλασικού χορού Βharata Natyam (χορός, έκφραση, μουσική, ρυθμοί, τραγούδι), παίρνοντας δίπλωμα από την Ινδική Ακαδημία Χορού «Bharata Kalanjali» και τη σχολή έκφρασης Abhinaya Sudha στο Τσεννάι, όπου ως σήμερα επιστρέφει για παραστάσεις και καλλιτεχνικές συνεργασίες.

Σπούδασε Yoga, θεωρία και πρακτική -εμβαθύνοντας στα αρχαία κείμενα της ινδικής φιλοσοφίας- στις πιο διακεκριμένες σχολές της Ινδίας. Είναι διπλωματούχος του κρατικού Iδρύματος Έρευνας της Γιόγκα «Kaivalya Dhama» (Υoga Research Institution) στη Λονάβλα (Πούνα) και μαθήτευσε κοντά σε μεγάλους σύγχρονους γιόγκις και σοφούς.

Είχε για δασκάλους της τους sri Rocketti, Arnaud Desjardins (Γαλλία), Leopoldo Chariars (Αργεντινή), Baba Khan (Αίγυπτος), Swami Satyananda, B.K.S Iyengar, T.K.V. Desikatchar, sri Chandra Swami (Ινδία)– με τον οποίο είναι ακόμα σε τακτική επαφή επισκεπτόμενη με κάθε ευκαιρία το ashram Sadhana Kendra.

Σπούδασε χοροθεραπεία με τη δόκτορα Μαrcia B. Leventhal, όπως και αφρικανική χοροθεραπεία «Μοmbwiri» στη Γκαμπόν. Είναι η μοναδική δυτική ερευνήτρια διεθνώς που έγινε δεκτή από τους Πυγμαίους για να φοιτήσει κοντά τους την αρχέγονη αυτή μορφή ίασης.

Μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα το 1985, η Λήδα Shantala εισήγαγε τον ινδικό κλασικό χορό Μπάρατα Νάτυαμ. Το ίδιο έτος ίδρυσε το δικό της χώρο το «Πολιτιστικό Κέντρο Μάντιραμ», το μοναδικό χώρο στην Ελλάδα για τον ινδικό χορό και τη χορογραφική και ανθρωπολογική έρευνα αρχαίων πολιτισμών, στεγάζοντας επίσης τακτικά μαθήματα γιόγκα και αργότερα χοροθεραπείας.

Το 1987 ίδρυσε το Χοροθέατρο «Λήδα Shantala», μέσω του οποίου έκτοτε μεταφέρει σε χοροθεατρική πράξη τις δια-πολιτισμικές της έρευνες.

To 2003 δημιούργησε, με τη μητέρα της Σμάρω Στεφανίδου, και διευθύνει τον Πολυχώρο Πολιτισμού και Τεχνών Shantom, ένα τριώροφο σύγχρονο πολιτιστικό κτίριο διαπολιτισμικής εμβέλειας, στο κ. Χαλάνδρι, όπου διδάσκονται γιόγκα, χοροθεραπεία, χοροί, πολεμικές τέχνες και μέθοδοι άσκησης απ’όλο τον κόσμο.

Είναι κόρη του τραγουδιστή Βάσου Σεϊτανίδη και της ηθοποιού Σμάρως Στεφανίδου.


Νέλλη ΡουμελιώτηΝέλλη Ρουμελιώτη

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Από 5 έως 12 ετών ασχολήθηκε με την ενόργανη γυμναστική. Συνέχισε με μπαλέτο, φλαμένκο (επί 6 χρόνια), σύγχρονο χορό και αφρικάνικο. Σπούδασε κλασικό ινδικό χορό Bharata Natyam με τη Λήδα Shantala. Το 2006 έδωσε την πρώτη της παράσταση, το Arangetram, και πήρε το επαγγελματικό της δίπλωμα από την Ελληνική Ακαδημία Μπάρατα Νάτυαμ του Shantom.

Παράλληλα από το 2000 ασχολείται με τον ανατολίτικο χορό και ειδικεύτηκε στο αυθεντικό αιγυπτιακό στυλ στα 4 είδη του: folk, classical, baladi, zaar, παίρνοντας δίπλωμα από το εξωτερικό. Επίσης έχει διδαχθεί τον τσιγγάνικο αιγυπτιακό χορό (Ghawazee), χρήση πέπλου μπαστούνι και ζήλια.

Έχει πτυχίο Μαθηματικών από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Απέκτησε Master Αστροφυσικής-Αστρονομίας-Μηχανικής από το Φυσικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και δεύτερο Master και διδακτορικό (PhD) στη Στατιστική από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σήμερα είναι μεταδιδακτορικός φοιτητής στο πιο πάνω τμήμα.

Pilates

Pilates

Το Πιλάτες είναι αναερόβια άσκηση που στηρίζεται σε έξι βασικές αρχές: σωστή Αναπνοή, Αυτοσυγκέντρωση, Σταθεροποίηση και Έλεγχο του σώματος, Ροή της κίνησης και Ακρίβεια στην άσκηση. Είναι προσιτό σε όσους επιθυμούν ένα υγιές, αθλητικό και ευλύγιστο σώμα, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Καθότι αποτελεί μια ασφαλή και ήπια μέθοδο άσκησης απευθύνεται και σε πιο ευαίσθητες ομάδες, όπως: εγκύους, υπερήλικους και παιδιά. Το Pilates είναι κατάλληλο για άτομα με χρόνιους τραυματισμούς και μυοσκελετικά προβλήματα, αυχενικό σύνδρομο, καθώς επίσης και για άτομα που διανύουν μετεγχειρητικό στάδιο. Οι ασκήσεις προσαρμόζονται ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε ασκούμενου.

Το Pilates σε συνδυασμό με το βασικό/αυθεντικό του ασκησιολόγιο, χρησιμοποιεί και συμπληρωματικά όργανα (pilates props) όπως μπάλες, βαράκια, ελαστικούς ιμάντες, στεφάνια και κυλίνδρους (roller foams) για να διευκολύνει ή και για να δυσκολέψει την άσκηση, μεγιστοποιώντας τη συμμετοχή των μυϊκών ομάδων που δουλεύει ο ασκούμενος κάθε φορά.

Τα σημεία του σώματος που γυμνάζονται πρώτα είναι η κοιλιά, η μέση και οι γλουτοί, το λεγόμενο "Power House", καθώς βοηθούν πάρα πολύ στη στήριξη του σώματός μας κατά τη διάρκεια της εκάστοτε «καθημερινής ρουτίνας» που ακολουθούμε.

Οφέλη:

  • Αύξηση της αναπνευστικής ικανότητας και της κυκλοφορίας του αίματος.
  • Μυϊκή συναρμογή, σωματική ενδυνάμωση, γράμμωση, σύσφιξη.
  • Σωστή στάση, ευθυγράμμιση και ευλυγισία του σώματος, ελαστικότητα της σπονδυλικής στήλης.
  • Αντοχή, ισορροπία, αρμονία, χάρη, ευεξία (πνευματική και σωματική).
  • Απαλλαγή από πόνους.

Μάριος - Σεραφείμ ΓεωργιάδηςΜάριος - Σεραφείμ Γεωργιάδης

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Από την ηλικία των 8 ετών ασχολήθηκε με κλασικό μπαλέτο, πιάνο, σαξόφωνο (alto) και ήταν μέλος της θεατρικής ομάδας «Λαϊκό Θέατρο Αγ. Θεοδώρων» με δάσκαλο το Νότη Περγιάλη. Τα τελευταία 7 χρόνια κατοικεί μόνιμα στην Αθήνα. Στο Shantom διδάσκει από το 2017

  • Πτυχιούχος Νοσηλευτής (Τ.Ε.Ι. Ηπείρου - Ιωάννινα).
  • Διπλωματούχος (με υποτροφία) καθηγητής κλασικού μπαλέτου και σύγχρονου χορού (από την Ανωτέρα Επαγγελματική Ιδ. Σχολή Χορού «Νίκη Κονταξάκη»).
  • Διπλωματούχος χοροδιδάσκαλος ελληνικών παραδοσιακών Χορών («Δόρα Στράτου»).
  • Διπλωματούχος Μουσικοκινητικής Αγωγής («Δόρα Στράτου» με την Ολυμπία Αγαλιανού).
  • Διπλωματούχος Pilates Instructor Mat & Equipment από το Studio One του Γιώργου Ξηρού, πιστοποιημένος από τον Alan Herdman.
T΄ai Chi Chuan – Chi Kung

T΄ai Chi Chuan – Chi Kung

Aρχαία κινέζικη πολεμική τέχνη που ανήκει στα “εσωτερικά” συστήματα. Δεν κάνει διάκριση ανάμεσα στην εσωτερική, πνευματική ποιότητα της άσκησης και τη σωματική και για το λόγο αυτό μπορεί να λειτουργεί ταυτόχρονα ως σύστημα σωματικής άσκησης, ως πολεμική τέχνη, ως θεραπεία σωματική και ψυχική και ως πνευματική πρακτική.

Το Τάι Τσι δεν απαιτεί μεγάλη μυϊκή δύναμη γι αυτό και είναι ένας τρόπος άσκησης προσιτός σε όλες τις ηλικίες. Μεταχειρίζεται το σώμα ως έναν οργανισμό που περιέχει ζωτική ενέργεια (Τσι).

Τα οφέλη που αποκτούνται από την άσκηση με τα χρόνια αυξάνονται και η ζωτικότητα διατηρείται ως τα βαθιά γεράματα: βελτιώνει το μυϊκό τόνο, την ισορροπία, τη στάση του σώματος, το βάδισμα, το συντονισμό της κίνησης και την ευλυγισία. Μειώνει το άγχος, μετριάζει την κατάθλιψη και βελτιώνει τη διάθεση. Βοηθά στη διατήρηση συναισθηματικής και νοητικής σταθερότητας.

Στο Shantom διδάσκεται το Σύστημα Yang

  • Από τεχνικής πλευράς: Μικρή φόρμα, μεγάλη φόρμα yang, ενεργειακές φόρμες Τσι Κουνγκ, τεχνικές αυτοάμυνας, στάσεις ισορροπίας.
  • Από ενεργειακής πλευράς: θεμελιώδεις αρχές και κανόνες -περιλαμβάνονται η ενεργειακή ανατομία και λειτουργία του ανθρώπου.
  • Από πνευματικής άποψης: Αρχές και πρακτικές της φιλοσοφίας του Ζεν μέσα από νοητικές ασκήσεις για ψυχική ισορροπία.

Δήμητρα ΖήρουΔήμητρα Ζήρου

Η Δήμητρα Zήρου γεννήθηκε στην Αθήνα. Στο T'ai Chi Chuan (σχολή Yang) και στο Chi Kung ασκείται από το 1992 με δάσκαλο τον Tew Bunnag, ιδρυτή του European School of T'ai Chi Chuan. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Τάι Τσι και κινέζικης καλλιγραφίας με τον δάσκαλο Chen, καθώς επίσης και σεμινάρια κινεζικού, ταϋλανδικού και ιαπωνικού μασάζ σιάτσου. Ασκείται στο διαλογισμό με δάσκαλο τον Dhiravamsa. Τα τελευταία δεκατρία χρόνια μαθητεύει στο Αikido και στην Ιαπωνική τέχνη του σπαθιού, Iaido.

Διδάσκει T'ai Chi Chuan, Chi Kung και διαλογισμό από το 2001. Στο Shantom διδάσκει από το 2004.

Σπούδασε κινηματογράφο και φωτογραφία στο University of Illinois στο Σικάγο (Bachelor of Fine Arts) και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Université de Paris I στον εθνογραφικό κινηματογράφο (DEA). To 2001 ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό κύκλο στα Διαδραστικά Πολυμέσα / Eικονική Πραγματικότητα στο University of Westminster στο Λονδίνο (Master of Science). Mιλάει αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και βασικά ιαπωνικά.

Δίδαξε θεωρία και τεχνική φωτογραφίας στο τμήμα Φωτογραφίας του TEI Αθήνας και στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Σύρο. Από το 1993 έως σήμερα, έχει δημοσιεύσει πολυάριθμα άρθρα και φωτογραφίες σχετικά με τον αφρικανικό κινηματογράφο, τους αυτόχθονες της αρκτικής Ευρώπης Sámi και το Bόρειο Σέλας. Η φωτογραφική της δουλειά έχει παρουσιαστεί: στο Mουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας (2003), στο Αττικό Mετρό (2004), στο Πλανητάριο της Αθήνας (2005), στο Φεστιβάλ Ολύμπου - Δίον (2013) και στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (2015).

Έχει σκηνοθετήσει πολυάριθμα ντοκυμανταίρ για την ΕΤ1 και ετοιμάζει δύο νέα ντοκυμανταίρ, στην αρκτική Νορβηγία και στην Νότια Αμερική.

Kung Fu

Μαθήματα Kung Fu στο Shantom

Παραδοσιακή κινέζικη πολεμική τέχνη με διαχρονική αξία που αποτελεί μια έγκυρη πρόταση για τον σύγχρονο άνθρωπο. Το Kung Fu πέραν από μια άριστη μορφή αυτοάμυνας αποτελεί ένα ολόκληρο σύστημα αξιών -εξελίσσει τον ασκούμενο σωματικά, πνευματικά και ψυχικά. Αποτρέπει την επιθετικότητα, καλλιεργεί την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση και αναπτύσσει τα προτερήματα έναντι των ελαττωμάτων.

Το κουνγκ φου αποτελεί ιδανική επιλογή για όποιον επιθυμεί να αποκτήσει, ευλυγισία, δύναμη και ισορροπία, σωματικά και ψυχικά. Αξιοποιώντας από τη μία το τέλειο υπόδειγμα της Φύσης, στην οποία βασίζει τις τεχνικές του και αντλεί σοφία και εξερευνώντας από την άλλη τον δρόμο-τρόπο της Ηθικής (Tao), ως απαραίτητο συμπλήρωμα της Φύσης, επιδιώκει να δώσει ένα φυσικό, ηθικό και λογικό πρότυπο ζωής, ανεξάρτητο από κάθε συμβατικότητα.

Η ύλη περιέχει:

  • Από τεχνικής πλευράς: τα ταό (φόρμες - πολεμικοί χοροί), τις τεχνικές αυτοάμυνας, τα ακροβατικά και τα όπλα (κοντάρι, μαχαίρι, σπαθί, λόγχη), στάσεις ισορροπίας που εμπνέονται από κινήσεις ζώων (δράκος, τίγρη, πούμα, λιοντάρι, αετός, γερανός, κ.α.).
  • Από ενεργειακής πλευράς: θεμελιώδεις αρχές και κανόνες υγιεινής και θεραπευτικής. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι βασικές δομές του βελονισμού, καθώς και η ενεργειακή ανατομία και λειτουργία του ανθρώπου.
  • Από πνευματικής άποψης: την ουσία (αρχές και πρακτικές) της φιλοσοφίας του Ζεν μέσα από νοητικές ασκήσεις για ψυχική ισορροπία, η οποία ξεκίνησε και αναπτύχθηκε στα μοναστήρια των Σαολίν.

Χρήστος ΤερζίδηςΧρήστος Τερζίδης

Ο Χρήστος Τερζίδης γεννήθηκε στη Ξάνθη. Ασχολείται με το kung fu απο το 1993, μαθητεύοντας στη σχολή του Ανδρέα Τουλιάτου, απ'όπου πήρε τη μαύρη ζώνη το 1997 (σύστημα Tai Nui). Στο Shantom διδάσκει από την περίοδο 2009-2010.

Eξασκεί το T’ai chi στo Chen style έχοντας παρακολουθήσει σεμινάρια με τον Grand Master Chen Xiaowang. Παράλληλα εξασκεί και το Yang style (μικρή και μεγάλη φόρμα).

Παρακολουθεί και ασκείται σε συστήματα του Wudang όπως: Τai yi, Βa Qua, Ba Ji.

Ευρωπαΐκή Σπαθασκία

Ευρωπαϊκή Σπαθασκία

Η ιστορική ξιφασκία συνδυάζει με μοναδικό τρόπο τον αθλητισμό, την παράδοση και τις πολεμικές τέχνες. Οι ιστορικές ευρωπαϊκές πολεμικές τέχνες ξεκινούν από την αρχαία Ελλάδα και περνώντας από τη Ρώμη, το Βυζάντιο, τον ευρωπαϊκό Μεσαίωνα και την Αναγέννηση, φθάνουν ως τις αρχές του 20ού αιώνα.

Οι πρώτες πηγές μελέτης είναι οι γραπτές μαρτυρίες στα μέσα του 12ου αιώνα και αργότερα τα εγχειρίδια δασκάλων οπλομαχίας, όπως Fiore dei Liberi και Johannes Liechtenauer του 14ου αιώνα και Joachim Meyer του 15ου αιωνα. H ύλη του προγράμματος στηρίζεται επάνω στα συστήματα αυτών των δασκάλων.

Η βασική εκπαίδευση γίνεται με μακρύ σπαθί (Long sword) όπως επίσης με σπαθί ενός χεριού και ασπίδιο (Sword & buckler).

Παναγιώτης Παπανικολάου, εκπαιδευτής σπαθασκίαςΟμάδα Pegasus Athens Historical Fencing Club

Η Pegasus Athens Historical Fencing Club είναι μια ομάδα εκπαίδευσης και μελέτης των Ιστορικών Ευρωπαϊκών πολεμικών τεχνών. Είναι μέλος της ομοσπονδίας Hellenic Federation of HEMA (Historical European Martial Arts).

Η ομάδα συχνά συμμετέχει σε σχετικές εκδηλώσεις και αθλητικές διοργανώσεις.

Εκπαιδευτής είναι ο Παναγιώτης Παπανικολάου.

Ν.Ι.Α. Alternative Dance Fitness

Ν.Ι.Α. Alternative Dance Fitness

Η ολιστική πρακτική χορευτικής κίνησης Ν.Ι.Α (Now I Am) είναι το πρώτο σύστημα στον κόσμο που συνδυάζει στοιχεία από πολεμικές τέχνες, χορό και μεθόδους χαλάρωσης. Ασκεί όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος χωρίς επιβάρυνση και συγχρόνως καλλιεργεί την ψυχή και το νου.

Η τεχνική του στηρίζεται στο dance fitness αλλά με μια εναλλακτική προσέγγιση έτσι ώστε ο μαθητής να ακούει και να σέβεται τις ανάγκες του, να αγαπά το σώμα του και να αισθάνεται ευεξία.

Ο χορός εμπνέεται από την Jazz και αναπτύσσει την ελαφρύτητα, τα αντίθετα στην κίνηση (πέφτω-σηκώνομαι), την εκφραστικότητα και την ελευθερία. Από τις πολεμικές τέχνες παίρνει την εκρηκτική δυναμική και από τις μεθόδους χαλάρωσης τη συγκέντρωση, τη διάταση και την εναρμόνιση σώματος-νου.

Είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα, παρουσιάζεται μία ολιστική μέθοδος εκγύμνασης συνδυάζοντας χορό (Σύχρονο-Isadora Duncan), πολεμικές τέχνες (T΄ai chi, Aikido, TaeKwonDo), θεραπευτικές τεχνικές της Yoga, Alexander Technique, καθώς και τις διδασκαλίες του Moshe Feldenkrais.

Το μάθημα απευθύνεται σε όσους:

  • Θέλουν να αποκτήσουν αντοχή, ελαστικότητα, σωστή στάση σώματος
  • Θέλουν να χάσουν βάρος
  • Θέλουν να γυμναστούν με έναν εναλλακτικό τρόπο, χωρίς κίνδυνο τραυματισμού
  • Θέλουν να εκτονωθούν από την πίεση της καθημερινότητας με μία μορφή άσκησης που τους προσφέρει σωματική και πνευματική ευεξία

Σημείωση: Το πρόγραμμα εκτελείται χωρίς παπούτσια και με την καθοδήγηση υπέροχης μουσικής.

Εύη ΠατσιάΕύη Πατσιά

Movement Therapist, Pilates Mat & Equipment Instructor, Nia Black Belt Teacher, Medical Qigong, Garuda.

H Εύη Πατσιά είναι η μοναδική εν ενεργεία πιστοποιημένη instructor της Nia στην Ελλάδα (Κάτοχος Μαύρης Ζώνης), με εκπαίδευση στο Λονδίνο. Έχει αποκτήσει Bachelor σε Remedial Massage and Neuromuscular Techniques, ενώ ταυτόχρονα εκπαιδεύτηκε στο Pilates στην κατηγορία mat από τη σχολή Modern Pilates και στα μηχανήματα από τη σχολή της Polestαr, με την οποία τώρα συνεργάζεται ως mentor.

Κατά τη διάρκεια παραμονής της στο Λονδίνο τα τελευταία 20 χρόνια, εκπαιδεύτηκε στη σχολή School of Integrated Health Studies του Πανεπιστημίου του Westminster, ενώ δούλεψε ως Massage Therapist και Αρωματοθεραπεύτρια στην Harley Street Cancer Clinic. Από το 2016, παρακολουθεί στην Ελλάδα το τριετές πρόγραμμα Χοροθεραπείας της Ένωσης Χοροθεραπευτών Ελλάδος.

Ν.Ι.Α. Dance Fitness - Pilates

Ν.Ι.Α. Dance Fitness - Pilates

Το N.I.A. dance fitness Pilates συνδιάζει τεχνικές του Pilates και της κλασσικής N.Ι.Α., της πρακτικής των πέντε σταδίων (N.Ι.Α. 5 Stages: εμβρυϊκό, έρπων, μπουσούλισμα, στέκομαι, περπατάω) και επιτυγχάνει ανάπτυξη του σώματος, ενδυνάμωση, ευλυγισία, συντονισμό και ισορροπία.

Πρόκειται για έναν εξαιρετικό συνδυασμό με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Οι ασκήσεις και η συγκέντρωση του Πιλάτες σε συνδιασμό με την πολυσύνθετη άσκηση και την ελευθερία κινήσεων που προσφέρει ο ελεύθερος χορός της N.I.A., ενεργοποιούν τους μύες βαθειά στο σώμα και προσφέρουν ισορροπία στο φυσικό, συναισθηματικό και πνευματικό επίπεδο.

Τα μαθήματα απευθύνονται σε όσους:

  • Θέλουν να αποκτήσουν αντοχή, ελαστικότητα, σωστή στάση σώματος
  • Θέλουν να χάσουν βάρος
  • Θέλουν να γυμναστούν με έναν εναλλακτικό τρόπο, χωρίς κίνδυνο τραυματισμού
  • Θέλουν να εκτονωθούν από την πίεση της καθημερινότητας με μία μορφή άσκησης που τους προσφέρει σωματική και πνευματική ευεξία

Σημείωση: Το πρόγραμμα εκτελείται χωρίς παπούτσια και με την καθοδήγηση υπέροχης μουσικής.

Εύη ΠατσιάΕύη Πατσιά

Movement Therapist, Pilates Mat & Equipment Instructor, Nia Black Belt Teacher, Medical Qigong, Garuda.

H Εύη Πατσιά είναι η μοναδική εν ενεργεία πιστοποιημένη instructor της Nia στην Ελλάδα (Κάτοχος Μαύρης Ζώνης), με εκπαίδευση στο Λονδίνο. Έχει αποκτήσει Bachelor σε Remedial Massage and Neuromuscular Techniques, ενώ ταυτόχρονα εκπαιδεύτηκε στο Pilates στην κατηγορία mat από τη σχολή Modern Pilates και στα μηχανήματα από τη σχολή της Polestαr, με την οποία τώρα συνεργάζεται ως mentor.

Κατά τη διάρκεια παραμονής της στο Λονδίνο τα τελευταία 20 χρόνια, εκπαιδεύτηκε στη σχολή School of Integrated Health Studies του Πανεπιστημίου του Westminster, ενώ δούλεψε ως Massage Therapist και Αρωματοθεραπεύτρια στην Harley Street Cancer Clinic. Από το 2016, παρακολουθεί στην Ελλάδα το τριετές πρόγραμμα Χοροθεραπείας της Ένωσης Χοροθεραπευτών Ελλάδος.

Ανατολίτικος Χορός

Ανατολίτικος χορός

Ο ανατολίτικος χορός ή οριεντάλ (oriental) είναι μεσογειακός χορός με ρίζες που χάνονται βαθειά στο χρόνο. Ένας χορός ύμνος στη δύναμη και τη σαγήνη του γυναικείου αρχέτυπου που εκφράζει δυναμικά τη θηλυκή ενέργεια, μέσα από τη χαρά του ρυθμού και της κίνησης. Ιδανικός για τη σύγχρονη γυναίκα, τη βοηθά να ξαναβρεί την επαφή με τη φύση της, κάτι που η σημερινή εποχή συχνά υποβαθμίζει και καμιά φορά τείνει να εξαλείψει.

Τα οφέλη του γίνονται άμεσα εμφανή. Τονώνει τη διάθεση, βελτιώνει τον μυϊκό τόνο και την ευλυγισία του σώματος, προσδίδει αρμονία, κομψότητα, θηλυκότητα και χάρη. Χαρίζει αυτοπεποίθηση.

Ο ανατολίτικος χορός βασίζεται στις φυσικές κινήσεις του γυναικείου σώματος. Επί αιώνες εκτελείτο, ως χορός γονιμότητας, από γυναίκες για γυναίκες, στο πλαίσιο χαρμόσυνων τελετών όπως οι γάμοι. Πιστεύεται μάλιστα ότι στα παλιά χρόνια οι κινήσεις του διδάσκονταν στα κορίτσια γιατί διευκόλυναν στον τοκετό.

Σημείωση: O όρος χορός της κοιλιάς (belly dance) δόθηκε από τους δυτικούς εξερευνητές και αντικαταστάθηκε ως υποτιμητικός και περιοριστικός από τον όρο raqs sharki=χορός της Ανατολής.

Στο Shantom διδάσκεται το αιγυπτιακό στυλ και με χρήση αξεσουάρ όπως μπαστούνι, πέπλο, δίσκο με κεριά, ζήλια, σπαθί.

Απευθύνεται σε όλες τις γυναίκες, κάθε ηλικίας και σωματότυπου, ακόμη και σ’αυτές που δεν έχουν κάνει ποτέ χορό.

Νέλλη ΡουμελιώτηΝέλλη Ρουμελιώτη

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Από 5 έως 12 ετών ασχολήθηκε με την ενόργανη γυμναστική. Συνέχισε με μπαλέτο, φλαμένκο (επί 6 χρόνια), σύγχρονο χορό και αφρικάνικο. Σπούδασε κλασικό ινδικό χορό Bharata Natyam με τη Λήδα Shantala. Το 2006 έδωσε την πρώτη της παράσταση, το Arangetram, και πήρε το επαγγελματικό της δίπλωμα από την Ελληνική Ακαδημία Μπάρατα Νάτυαμ του Shantom.

Παράλληλα από το 2000 ασχολείται με τον ανατολίτικο χορό και ειδικεύτηκε στο αυθεντικό αιγυπτιακό στυλ στα 4 είδη του: folk, classical, baladi, zaar, παίρνοντας δίπλωμα από το εξωτερικό. Επίσης έχει διδαχθεί τον τσιγγάνικο αιγυπτιακό χορό (Ghawazee), χρήση πέπλου μπαστούνι και ζήλια.

Έχει πτυχίο Μαθηματικών από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Απέκτησε Master Αστροφυσικής-Αστρονομίας-Μηχανικής από το Φυσικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και δεύτερο Master και διδακτορικό (PhD) στη Στατιστική από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σήμερα είναι μεταδιδακτορικός φοιτητής στο πιο πάνω τμήμα.


Ιρένε ΜαραντέϊΙρένε Μαραντέϊ

Γεννήθηκε στη Ρώμη. Σπούδασε μπαλέτο επί 12 χρόνια με το Γ. Μέτση, γιόγκα 9 χρόνια με τη Λήδα Shantala, κλασικό τραγούδι και μουσική θεωρία 10 χρόνια στο Ωδείο Αθηνών και το Athenaeum και 3 χρόνια κρουστά (τουμπελέκι, ζήλια) στο Μουσείο Ελληνικών Παραδοσιακών Οργάνων. Έχει πτυχίο φιλολογίας από το Πανεπιστήμιο της Ρώμης και πτυχίο ηθοποιού.

Εργάστηκε επί 20 χρόνια ως κριτικός χορού, μουσικής και κινηματογράφου στην "Απογευματινή" και επί 10 χρόνια ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη. Έχει διδάξει γυμναστική, χορό, ρυθμική και χορογραφία από το 1982. Ανατολίτικο χορό ξεκίνησε με τη Ρέα σε ηλικία 24 ετών και από το 2003 έχει επικεντρωθεί σ'αυτόν εντατικά, με δασκάλες όπως η Σαμπάχ, η Πέννυ Μπαΐλη, η Μαρίνα Μπέλμπα, η Maria Aya, αλλά και σε σεμινάρια με δασκάλες από το εξωτερικό όπως οι Osama Emami, Yelena, Suha Azar, Ma Prabhu Ερασμία, Chryssanthi Sahar, Athena Najat, Morocco of New York. Στο Shantom διδάσκει από το 2006.

Εναέριος χορός

Μαθήματα Εναέριου Χορού στο Shantom

Ο Εναέριος χορός δίνει στο σώμα μας τη δυνατότητα να κινηθεί ελεύθερα στις τρεις διαστάσεις του χώρου προσφέροντας αίσθημα ελευθερίας και ευεξίας, ψυχολογική ανάταση και ίαση. Μέσα από την ευθυγράμμιση των στάσεων, αποκτούμε αρμονική κίνηση, ενδυνάμωση του σώματος και ηρεμία του μυαλού. Η ελαφρύτητα, η αντιστροφή και η εναρμόνιση των κινήσεων, μάς αποδεσμεύουν από το παθητικό βάρος.

Ο Εναέριος χορός μας κάνει να θυμηθούμε το παιδικό μας σώμα, το σώμα που σκαρφάλωνε, που αναποδογυριζόταν, που κινούταν ελεύθερα και απρόσμενα. «Χορεύοντας με τα πανιά» που κρέμονται από την οροφή απολαμβάνουμε την αίσθηση του ύψους, την ταχύτητα των ξετυλιγμάτων και την ομορφιά της εικόνας του σώματος στον αέρα.

Η προετοιμασία του σώματος -πριν ανέβουμε στα πανιά- περιλαμβάνει ενδυνάμωση των μυών, ασκήσεις ευλυγισίας και βελτίωση της φυσικής κατάστασης μέσα από τεχνικές της Yoga, της ενόργανης γυμναστικής αλλά και του Traditional Thai Yoga Massage.

Το μάθημα πραγματοποιείται στη μεγάλη αίθουσα του Shantom, δίπλα στον κήπο, με οροφή 5,5 μέτρων ύψους και ειδική κατασκευή υψηλών προδιαγραφών για ασφαλή άσκηση. Διδάσκονται τρόποι ανεβάσματος στα πανιά, δεσίματα στα πόδια, στάσεις και πτώσεις. Χορογραφίες.

Απευθύνεται σε άτομα νέα ηλικιακά και με καλή φυσική κατάσταση.

Χριστίνα ΖάννηΧριστίνα Ζάννη

Σπούδασε υποκριτική και γιόγκα, την οποία τελειοποίησε στη σχολή Mysore Mandala, στο Μαϊσορ της Νότιας Ινδίας. Στην Ταϋλάνδη εκπαιδεύτηκε στο ταϋλανδικό θεραπευτικό μασάζ. Το 2007 ταξίδεψε στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, όπου φοίτησε στις σχολές τσίρκου La Arena, Club de Trapezistas και Circo Criollo. Εκεί, ειδικεύτηκε στα εναέρια ακροβατικά (πανιά, τραπέζιο, κρίκο και ιπτάμενο και περιστρεφόμενο σκοινί) καθώς και στις ασκήσεις εδάφους ακραίας ευλυγισίας (contortionism). Παρακολούθησε σεμινάρια σύγχρονου χορού στον αέρα με τις ομάδες Brenda Angiel και De la Guarda.

Από το 2006 εργάζεται επαγγελματικά ως ακροβάτης εδάφους και αέρος. Παράλληλα, συνέχισε να ασκείται στο σύγχρονο χορό και την ενόργανη γυμναστική. Από το 2010, ξεκίνησε βαθιά ενασχόληση με τον κλασικό βόρειο-ινδικό χορό Κατάκ που σπούδασε στο Βαρανάσι της Βόρειας Ινδίας και στο Αλλαχαμπάντ της Βόρειας Ινδίας.

Έχει δώσει παραστάσεις στην Ελλάδα και την Κύπρο με το Magic Happens και με την εναέρια ακροβατική ομάδα Libeloulas που ίδρυσε με τη Χρύσα Τραϊκοπούλου. Συμμετείχε ως ακροβάτης και ηθοποιός σε θεατρικές παραστάσεις. Έχει δώσει πολυάριθμες παραστάσεις κλασικού ινδικού χορού Κατάκ με το σχήμα Shri Saraswati, το πρώτο στην Ελλάδα που παρουσιάζει χορό με ζωντανή συνοδεία κλασσικής ινδικής μουσικής.

Αφρο-σύγχρονος χορός

Αφρο-σύγχρονος χορός (afro-contemporary)

Ο Αφρο-σύγχρονος χορός συνδυάζει το πνεύμα του αφρικάνικου χορού και τη δύναμη της πρωτόγονης έκφρασης με τον αυτοσχεδιασμό και τον σύγχρονο χορό (Limón -release). Σκοπός δεν είναι να μάθουμε χορογραφίες και παραδοσιακούς χορούς της Αφρικής αλλά να έρθουμε σε επαφή με τα βασικά μας ένστικτα και να νιώσουμε τον εσωτερικό πρωταρχικό παλμό μας μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και την ελεύθερη εξερεύνηση. Μέσω του ρυθμού ο Αφροσύγχρονος χορός εξερευνά τη ρίζα της εσωτερικής κίνησης βοηθώντας μας να ανακαλύψουμε την προσωπική, ελεύθερη, ανεπιτήδευτη ροή της ενέργειας.

Αντλώντας από τη σοφία και την κουλτούρα του αφρικάνικου χορού –με συμβολισμούς από τα ζώα και από την ανθρώπινη καθημερινότητα- ο ασκούμενος επιτυγχάνει το άνοιγμα του στέρνου και της λεκάνης, τη γείωση μέσω των γυμνών πελμάτων, την εκτόνωση και την ευεξία.

Το μάθημα περιλαμβάνει:

  • Μεθοδευμένη προετοιμασία (ζέσταμα)
  • Ενδυνάμωση
  • Εξοικείωση με το ρυθμό
  • Παιχνίδι
  • Αυτοσχεδιασμό
  • Ομαδική δημιουργία χορογραφιών
  • Αποθεραπεία

Απευθύνεται σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας ή εμπειρίας.

Λασκαρίνα FegissaΛασκαρίνα Fegissa

Γεννήθηκε το 1981 στην Αθήνα από πατέρα αιθιοπικής καταγωγής και μητέρα ελληνίδα. Αποφοίτησε από την Επαγγελματική Σχολή Ραλλούς Μάνου το 2003. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Σύγχρονου Χορού, Flamenco, Tango, Brazilian, African. Αργότερα ασχολήθηκε με τοπικούς χορούς της Ανατολικής Αφρικής.

Από το 2013 σπουδάζει Χοροθεραπεία μέσω Πρωτόγονης Έκφρασης στο Atelier du Geste Rythmé. Διδάσκει κλασικό σύγχρονο χορό και μουσικοκινητική. Συνεργάστηκε με ομάδες χορού και θεατρικές ομάδες. Θέλοντας να κατανοήσει καλύτερα τις ρίζες της (Δύση-Αφρική) αποφάσισε να «παντρέψει» τον αφρικάνικο χορό με τον σύγχρονο, διδάσκοντας το μάθημα afro-contemporary fusion.

Σύγχρονος Χορός

Σύγχρονος χορός (Release – Limón Technique)

Ο Σύγχρονος χορός είναι πεδίο έρευνας, διεύρυνσης της αντίληψης, εξέλιξης της προσωπικότητας και της κινητικής νοημοσύνης. Είναι η αυθεντική βιωματική έκφραση ψυχικών αναγκών και σύγχρονων προβληματισμών σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.

Συνδέει τη φυσική εκγύμναση με την εμπειρία της χορευτικής κίνησης γυμνάζοντας παράλληλα σώμα και ψυχή μέσα από την προσωπική έκφραση αλλά και την ενσυναίσθηση.

Στο Σύγχρονο χορό ο μαθητής δεν αναζητεί την τέλεια φόρμα αλλά την ανακάλυψη του εαυτού. Ανακαλύπτει την κίνηση από μέσα προς τα έξω. Κινείται ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς ή κανόνες, εκφράζοντας κάθε του συναίσθημα (λύπη, χαρά, πάθος, θυμό, ευτυχία, απογοήτευση, κ.α.).

Οι τεχνικές release δανείζονται στοιχεία από μη-χορευτικές μεθόδους διαχείρισης και εξισορρόπησης του σώματος εστιάζοντας στην εξοικονόμηση και απελευθέρωση της ενέργειας, με στόχο την οργανική-φυσική προσέγγιση.

Η τεχνική Limón δίνει έμφαση στους φυσικούς ρυθμούς του πεσίματος και της ανάνηψης και στο παιχνίδι μεταξύ βάρους και έλλειψης βάρους, παρέχοντας οργανική προσέγγιση στην κίνηση. Ο ίδιος ο εμπνευστής της επιθυμούσε ο χορευτής να είναι ένα Όλον: «ο χορευτής συμμετέχει ολόκληρος, με το νου, το σώμα και το πνεύμα του».


Κατερίνα ΑργυρούΚατερίνα Αργυρού

Φοίτησε στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή της Δ. Γρηγοριάδου όπου διδάχτηκε την τέχνη του κλασικού μπαλλέτου (σύστημα Vaganova) και του Σύγχρονου χορού (σύστημα Limon, Cunnigham, Release) με δασκάλους τους B. Rizova, K. Bogoeva, Ν. Καλεθριανού, Μ. Γρηγορίου.

Το 1996 απέκτησε δίπλωμα καθηγήτριας χορού, αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού-Τμήμα Καλών Τεχνών. Έπειτα παρακολούθησε μηνιαίο σεμινάριο στην "Academie Internationale de dance Varna" στη Βουλγαρία αποκτώντας το θεωρητικό πτυχίο "Vaganova". Παρακολούθησε σεμινάρια σύγχρονου χορού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με δασκάλους όπως: Milton Myers (καθηγητής στη σχολή Jacobs Pillow), T. Stoffer, G. Harris, Uri Ivgi, J. Nelson, P. Douglas, Maxine Heppner, Gwen Welliver, Juan Kruz, Ori Flomin).

Ταυτόχρονα με τη χορευτική της πορεία ασχολήθηκε με τη μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff και τη μουσική-ρυθμική-κινητική αγωγή Jaques Dalcroze, κάνοντας μαθήματα μαζί με την Μ. Κυνηγού-Φλάμπουρα, Λ. Αρζιμάνογλου, A. Slavic και Γ. Φιλιπποπούλου.

Από το 2008 παρακολουθεί μαθήματα Yoga με τη Λήδα Shantala.

Ως χορεύτρια συνεργάστηκε με τις ομάδες"Σχεδία"(Α.Λύρα), "Ίασις" (Ρ.Αλεξοπούλου), Θεατρικοχορευτική ομάδα της Λ. Βελισσαρίου, Χοροθέαμα "Κινητήρας" (Α. Γύρα).

Επίσης, το 1999 συμμετείχε στο έργο του Ν. Κούνδουρου "Εγώ, η Αντιγόνη", στο φεστιβάλ της Επιδαύρου (χορογραφίες Α. Λύρα).

Διδάσκει σε σχολές χορού μουσικοκινητική αγωγή, Σύγχρονο και κλασικό χορό από το 1996. Από το 2009 έχει προσθέσει στις διδασκαλίες της το μάθημα της Zumba.

Χοροθεραπεία

Χοροθεραπεία

Οι σωματικές δυσκαμψίες συχνά είναι και ψυχικές

Η Χοροθεραπεία είναι μια έντεχνη μέθοδος ψυχοθεραπείας που επιτυγχάνει μέσω της ελεύθερης αυτοσχεδιαστικής κίνησης, του χορού και της τέχνης, βαθιές συνειδητοποιήσεις στον τρόπο που σκεπτόμαστε, που αισθανόμαστε, που επικοινωνούμε. Οι ασκούμενοι έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν, να εμβαθύνουν και να απελευθερώσουν τα κινητικά τους πρότυπα διευρύνοντας έτσι την αισθαντικότητά τους στη ζωή.

Το σώμα μας, από την εμβρυακή του κατάσταση, καταγράφει μνήμες, πολλές από τις οποίες περνούν στο ασυνείδητο και λειτουργούν υπόγεια και βλαπτικά. Η Χοροθεραπεία το βοηθά να τις θυμηθεί και να τις εκφράσει λειτουργώντας λυτρωτικά. Απελευθερώνει ψυχοσωματικούς περιορισμούς επιφέροντας γνώση και ευφυΐα, ενέργεια, δημιουργικότητα και αισιοδοξία.

Οι συνεδρίες στη χοροκινητική θεραπεία (Dance Movement Therapy ή Dance Movement Psychotherapy) λειτουργούν και ως μέσον πρόληψης ψυχοσωματικών ασθενειών.

Αναπτύσσεται η εκφραστικότητα και η ικανότητα επικοινωνίας, καταπολεμάται το άγχος, η μελαγχολία, η έλλειψη διάθεσης, η δυσκαμψία.

Το μάθημα

Οι συνεδρίες γίνονται μέσα σε ομάδα. Δεν διδάσκονται χορευτικά βήματα ή άλλες δεξιότητες. Ο χορός ξετυλίγεται άλλες φορές στον προσωπικό χώρο του κάθε συμμετέχοντος ως σόλο και άλλες φορές σε ένα διευρυμένο χώρο μικρής ή μεγάλης ομάδας, όπου συμβαίνουν αλληλεπιδράσεις και ανταλλαγές. 


Δεν χρειάζεται καμία προηγούμενη γνώση χορού.

Σημείωση:

  • Η χοροθεραπεία προσφέρεται μία φορά το μήνα ως τετράωρο σεμινάριο και πραγματοποιείται σε προκαθορισμένες Κυριακές μεταξύ των ωρών 11:00-15:00.
  • Η ενότητα διαρκεί από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Ιούνιο και αποτελείται από εννέα (9) τετράωρα. 
Για μια εις βάθος κατανόηση της ψυχικής δομής συστήνονται δύο, τουλάχιστον, ενότητες.

Λήδα ShantalaΛήδα Shantala

Aπόφοιτος Γαλλικής Φιλολογίας της Σορβόννης. Χορογράφος, Χορεύτρια, Καθηγήτρια Yoga, Ινδικού Κλασικού Χορού, Χοροθεραπεύτρια G.D.T.R. Sr. Δημιουργός και ιδρύτρια του Πολυχώρου Πολιτισμού & Τεχνών Shantom.

Αφού τελείωσε τις σπουδές της στη Γαλλία (Dipl. Licence Es Lettres Paris IΙΙ Sorbonne), όπου μεταξύ άλλων σπούδασε γιόγκα, σύγχρονο χορό, εθνολογία και ανθρωπιστική ψυχολογία, η Λήδα Shantala ταξίδεψε στην Ινδία ακολουθώντας ένα ισχυρό κάλεσμα ψυχής. Στο Chennai έμεινε πολλά χρόνια για σπουδές. Για 3 χρόνια εκπαιδεύτηκε στην τέχνη του ινδικού κλασικού χορού Βharata Natyam (χορός, έκφραση, μουσική, ρυθμοί, τραγούδι), παίρνοντας δίπλωμα από την Ινδική Ακαδημία Χορού «Bharata Kalanjali» και τη σχολή έκφρασης Abhinaya Sudha στο Τσεννάι, όπου ως σήμερα επιστρέφει για παραστάσεις και καλλιτεχνικές συνεργασίες.

Σπούδασε Yoga, θεωρία και πρακτική -εμβαθύνοντας στα αρχαία κείμενα της ινδικής φιλοσοφίας- στις πιο διακεκριμένες σχολές της Ινδίας. Είναι διπλωματούχος του κρατικού Iδρύματος Έρευνας της Γιόγκα «Kaivalya Dhama» (Υoga Research Institution) στη Λονάβλα (Πούνα) και μαθήτευσε κοντά σε μεγάλους σύγχρονους γιόγκις και σοφούς.

Είχε για δασκάλους της τους sri Rocketti, Arnaud Desjardins (Γαλλία), Leopoldo Chariars (Αργεντινή), Baba Khan (Αίγυπτος), Swami Satyananda, B.K.S Iyengar, T.K.V. Desikatchar, sri Chandra Swami (Ινδία)– με τον οποίο είναι ακόμα σε τακτική επαφή επισκεπτόμενη με κάθε ευκαιρία το ashram Sadhana Kendra.

Σπούδασε χοροθεραπεία με τη δόκτορα Μαrcia B. Leventhal, όπως και αφρικανική χοροθεραπεία «Μοmbwiri» στη Γκαμπόν. Είναι η μοναδική δυτική ερευνήτρια διεθνώς που έγινε δεκτή από τους Πυγμαίους για να φοιτήσει κοντά τους την αρχέγονη αυτή μορφή ίασης.

Μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα το 1985, η Λήδα Shantala εισήγαγε τον ινδικό κλασικό χορό Μπάρατα Νάτυαμ. Το ίδιο έτος ίδρυσε το δικό της χώρο το «Πολιτιστικό Κέντρο Μάντιραμ», το μοναδικό χώρο στην Ελλάδα για τον ινδικό χορό και τη χορογραφική και ανθρωπολογική έρευνα αρχαίων πολιτισμών, στεγάζοντας επίσης τακτικά μαθήματα γιόγκα και αργότερα χοροθεραπείας.

Το 1987 ίδρυσε το Χοροθέατρο «Λήδα Shantala», μέσω του οποίου έκτοτε μεταφέρει σε χοροθεατρική πράξη τις δια-πολιτισμικές της έρευνες.

To 2003 δημιούργησε, με τη μητέρα της Σμάρω Στεφανίδου, και διευθύνει τον Πολυχώρο Πολιτισμού και Τεχνών Shantom, ένα τριώροφο σύγχρονο πολιτιστικό κτίριο διαπολιτισμικής εμβέλειας, στο κ. Χαλάνδρι, όπου διδάσκονται γιόγκα, χοροθεραπεία, χοροί, πολεμικές τέχνες και μέθοδοι άσκησης απ’όλο τον κόσμο.

Είναι κόρη του τραγουδιστή Βάσου Σεϊτανίδη και της ηθοποιού Σμάρως Στεφανίδου.

Yoga για παιδιά

Yoga για παιδιά

Κάθε παιδί για να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις των καιρών και να αντιμετωπίσει το άγχος και τις φοβίες του, χρειάζεται εργαλεία που θα το βοηθήσουν να παραμείνει σωματικά και νοητικά υγιές. Η γιόγκα είναι η ιδανική μέθοδος για να επιτύχει και τους δύο αυτούς στόχους. Αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο που επιτρέπει στα παιδιά να καλλιεργήσουν και να διατηρήσουν νοητική και σωματική ευλυγισία. Η πειθαρχία και η σοφία της γιόγκα ενισχύουν όχι μόνον τη σωματική υγεία αλλά και το ξύπνημα των νοητικών ικανοτήτων όπως η αυτοσυγκέντρωση, η μνήμη, η επίγνωση, η αυτοεκτίμηση.

Η παθητική στάση που καλλιεργεί ο σύγχρονος τρόπος ζωής, περιορίζοντας συχνά τα παιδιά σε κλειστούς χώρους, τα οδηγεί σε σωματική και νοητική αδράνεια, με αποτέλεσμα να χάσουν τη φυσική τους ευλυγισία από πολύ μικρή ηλικία. Επιπλέον ο νοητικός εγκλεισμός τους μέσα στην εικονική πραγματικότητα (ηλεκτρονικά παιχνίδα, τηλεόραση, ηλεκτρονικός υπολογιστής, smartphones) εμποδίζει την έκφραση και το ξεδίπλωμα της δημιουργικότητάς τους.

Η γιόγκα είναι ευεργετική και για τα υπερ-κινητικά παιδιά αφού τα βοηθά να κατευνάσουν τους ρυθμούς τους και να συγκεντρώνονται.

Ο δάσκαλος συνοδεύει σταδιακά το παιδί στην ανακάλυψη ενός κόσμου διαφορετικού, ανοίγοντας τη φαντασία και εμβαθύνοντας τη δημιουργικότητά του προς την εσωτερική σοφία, ένα θησαυρό που θα είναι στη διάθεσή του για όλη την πορεία της ζωής του.

Από ποιά ηλικία;

Συνήθως οι παιδικές τάξεις απευθύνονται σε αγόρια και κορίτσια ηλικίας 5 έως 11 ετών. Στη συνέχεια, ο έφηβος είναι έτοιμος να παρακολουθήσει ένα μάθημα για μεγάλους.

Ελένη ΑπέργηΕλένη Απέργη

Η Ελένη Απέργη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.


Αποφοίτησε από το Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αθηνών (Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού) το 2007 με ειδικότητα στην ενόργανη γυμναστική.


Σπούδασε τη μέθοδο εκγύμνασης Pilates με την Ευγενία Παπαδοπούλου και γιόγκα (traditional hatha yoga) στην κρατική σχολή Kaivalya Dhama στη Λονάβλα της Ινδίας. Από το 2009 είναι μαθήτρια της Λήδας Shantala στην κλασική ινδική γιόγκα και από το 2015 με την ίδια δασκάλα μαθαίνει ινδικό κλασικό χορό Bharata Natyam.

Έχει δουλέψει ως προπονήτρια σε παιδικές ομάδες τραμπολίνου, κολύμβησης και συγχρονισμένης κολύμβησης. Από το 2007 έως το 2011 εργάστηκε στο Δημοτικό γυμναστήριο Παπάγου ως προπονήτρια ενόργανης και δασκάλα στα προγράμματα Γιόγκα και Pilates. Από το 2011 διδάσκει τα δικά της προγράμματα Γιόγκα και Pilates ενηλίκων.

Διαλογισμός

Διαλογισμός

Ο Διαλογισμός, όταν γίνεται σταθερά και με αφοσίωση, απαλλάσσει τον άνθρωπο από κάθε αίσθημα ψυχικού περιορισμού και πόνου. Οδηγεί στη συνειδητοποίηση, στον έλεγχο και στην εκούσια παύση των σκέψεων, θεραπεύοντας από ασθένειες σωματικές και ψυχονοητικές.

Η εσωτερική σιωπή έχει ως αποτέλεσμα την αποκάλυψη του βαθύτερου είναι μας, του πυρήνα της ύπαρξής μας και συνοδεύεται από αίσθημα εσωτερικής γαλήνης. O διαλογισμός προάγει τις λειτουργίες των νευροδιαβιβαστών και μεταβάλλει τις συχνότητες του εγκεφάλου προσφέροντας ίαση και υγεία στο φυσικό, νοητικό και ψυχικό επίπεδο.

Πριν από το διαλογισμό γίνονται αναπνευστικές ασκήσεις pranayama (πραναγιάμα), οι οποίες ησυχάζουν το νου και τον ετοιμάζουν για την ενδοσκόπηση. Οι αναπνευστικές αυτές ασκήσεις είναι πολύτιμες για τον οργανισμό. Aυξάνουν το δυναμικό της ενέργειας, τονώνουν ζωτικούς χώρους του σώματος και του νευρικού συστήματος και εξισορροπούν τον εγκέφαλο, καταπολεμώντας ψυχικές αδυναμίες και ασθένειες.

Ο Διαλογισμός (Meditation) εμπερικλύει τέσσερις έννοιες:

(εν συντομία)

  • ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ (Πρατυαχάρα): Η απόσυρση του νου από τα αντικείμενα των αισθήσεων. Οι αισθήσεις λειτουργούν σύμφωνα με το νου και όχι αντίθετα
  • ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ (Ντάρανα): Ο νους παραμένει σταθερός και ακίνητος εστιάζοντας σε μια συγκεκριμένη νοητική περιοχή, σε ένα επιλεγμένο σημείο μέσα ή έξω από το σώμα. Ο γνωρίζων και το αντικείμενο της γνώσης γίνονται ένα.
  • ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ (Ντιάνα): Ο χρονολογικός και ο ψυχολογικός χρόνος σταματούν. Η ένταση της προσοχής μέσα στο πεδίο της συνειδητότητας δεν παρουσιάζει κίνηση.
  • ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ (Σαμάντι): Η «εξαφάνιση» του εγώ. Το αντικείμενο της προσήλωσης «λάμπει», χωρίς την παρέμβαση της ατομικής συνειδητότητας.

Λήδα ShantalaΛήδα Shantala

Aπόφοιτος Γαλλικής Φιλολογίας της Σορβόννης. Χορογράφος, Χορεύτρια, Καθηγήτρια Yoga, Ινδικού Κλασικού Χορού, Χοροθεραπεύτρια G.D.T.R. Sr. Δημιουργός και ιδρύτρια του Πολυχώρου Πολιτισμού & Τεχνών Shantom.

Αφού τελείωσε τις σπουδές της στη Γαλλία (Dipl. Licence Es Lettres Paris IΙΙ Sorbonne), όπου μεταξύ άλλων σπούδασε γιόγκα, σύγχρονο χορό, εθνολογία και ανθρωπιστική ψυχολογία, η Λήδα Shantala ταξίδεψε στην Ινδία ακολουθώντας ένα ισχυρό κάλεσμα ψυχής. Στο Chennai έμεινε πολλά χρόνια για σπουδές. Για 3 χρόνια εκπαιδεύτηκε στην τέχνη του ινδικού κλασικού χορού Βharata Natyam (χορός, έκφραση, μουσική, ρυθμοί, τραγούδι), παίρνοντας δίπλωμα από την Ινδική Ακαδημία Χορού «Bharata Kalanjali» και τη σχολή έκφρασης Abhinaya Sudha στο Τσεννάι, όπου ως σήμερα επιστρέφει για παραστάσεις και καλλιτεχνικές συνεργασίες.

Σπούδασε Yoga, θεωρία και πρακτική -εμβαθύνοντας στα αρχαία κείμενα της ινδικής φιλοσοφίας- στις πιο διακεκριμένες σχολές της Ινδίας. Είναι διπλωματούχος του κρατικού Iδρύματος Έρευνας της Γιόγκα «Kaivalya Dhama» (Υoga Research Institution) στη Λονάβλα (Πούνα) και μαθήτευσε κοντά σε μεγάλους σύγχρονους γιόγκις και σοφούς.

Είχε για δασκάλους της τους sri Rocketti, Arnaud Desjardins (Γαλλία), Leopoldo Chariars (Αργεντινή), Baba Khan (Αίγυπτος), Swami Satyananda, B.K.S Iyengar, T.K.V. Desikatchar, sri Chandra Swami (Ινδία)– με τον οποίο είναι ακόμα σε τακτική επαφή επισκεπτόμενη με κάθε ευκαιρία το ashram Sadhana Kendra.

Σπούδασε χοροθεραπεία με τη δόκτορα Μαrcia B. Leventhal, όπως και αφρικανική χοροθεραπεία «Μοmbwiri» στη Γκαμπόν. Είναι η μοναδική δυτική ερευνήτρια διεθνώς που έγινε δεκτή από τους Πυγμαίους για να φοιτήσει κοντά τους την αρχέγονη αυτή μορφή ίασης.

Μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα το 1985, η Λήδα Shantala εισήγαγε τον ινδικό κλασικό χορό Μπάρατα Νάτυαμ. Το ίδιο έτος ίδρυσε το δικό της χώρο το «Πολιτιστικό Κέντρο Μάντιραμ», το μοναδικό χώρο στην Ελλάδα για τον ινδικό χορό και τη χορογραφική και ανθρωπολογική έρευνα αρχαίων πολιτισμών, στεγάζοντας επίσης τακτικά μαθήματα γιόγκα και αργότερα χοροθεραπείας.

Το 1987 ίδρυσε το Χοροθέατρο «Λήδα Shantala», μέσω του οποίου έκτοτε μεταφέρει σε χοροθεατρική πράξη τις δια-πολιτισμικές της έρευνες.

To 2003 δημιούργησε, με τη μητέρα της Σμάρω Στεφανίδου, και διευθύνει τον Πολυχώρο Πολιτισμού και Τεχνών Shantom, ένα τριώροφο σύγχρονο πολιτιστικό κτίριο διαπολιτισμικής εμβέλειας, στο κ. Χαλάνδρι, όπου διδάσκονται γιόγκα, χοροθεραπεία, χοροί, πολεμικές τέχνες και μέθοδοι άσκησης απ’όλο τον κόσμο.

Είναι κόρη του τραγουδιστή Βάσου Σεϊτανίδη και της ηθοποιού Σμάρως Στεφανίδου.