9 βασικές ερωτήσεις για το Pilates

9 βασικές ερωτήσεις για το Pilates

Το Pilates βρίσκεται στην κορυφή των μεθόδων fitness για περίπου 20 χρόνια. Παρόλα αυτά, υπάρχουν μερικά ερωτήματα ως προς το τι είναι το Πιλάτες και ποια τα οφέλη του. Έτσι, για να σας βοηθήσουμε να ξεκαθαρίσετε τις απορίες σας και να σας ενθαρρύνουμε να το δοκιμάσετε, απαντούμε εδώ σε 9 από τις πιο συνήθεις ερωτήσεις:

1. Γιατί να κάνω Pilates;

Δεν χρειάζεται να έχετε κάποιο πρόβλημα ή τραυματισμό για να κάνετε Πιλάτες.

Το Pilates προάγει ένα υγιές όμορφο σώμα με γράμμωση, υγιή νου και επίγνωση της σύνδεσης σώματος νου. Με το Pilates θα δουλέψετε με έναν ήπιο τρόπο μύες που ούτε γνωρίζατε ότι υπάρχουν. Από τους πιο βαθείς εσωτερικούς μύες προς τους εξωτερικούς, από έναν δυνατό πυρήνα προς την επιφάνεια.

Κάθε κίνηση γίνεται με έλεγχο και ακρίβεια. O Joseph Pilates έχτισε την μέθοδό του βασισμένος στην ιδέα του απόλυτου έλεγχου της κίνησης των μυών από το νου και ονόμασε τη μέθοδο του contrology. Εκτελούμε τις ασκήσεις με έλεγχο και δεν αφήνουμε τον εαυτό μας να παρασυρθεί σε αυθαίρετες, ανεξέλεγκτες κινήσεις εξασφαλίζοντας αποτελεσματική ασφαλή άσκηση.

«Σε 10 μαθήματα θα αισθανθείτε τη διαφορά, σε 20 θα δείτε τη διαφορά και σε 30 θα έχετε ένα νέο όμορφο σώμα».

2. Σε τι διαφέρει το Pilates από τη Yoga;

Eίναι δύο διαφορετικές μέθοδοι από άλλες ηπείρους και από άλλες εποχές που έχουν διαφορετική μεθοδολογία, διαφορετική προσέγγιση και διαφορετικούς στόχους:

Το Pilates είναι μία έγκυρη μέθοδος ασφαλούς εκγύμνασης για βελτίωση της φυσικής κατάστασης. Την ανέπτυξε στις αρχές του 20ου αιώνα ο Joseph Pilates. Στόχος του Πιλάτες είναι το υγιές και δυνατό σώμα. Τα σημεία του σώματος που γυμνάζονται πρώτα είναι η κοιλιά, η μέση και οι γλουτοί, το λεγόμενο "Power House", καθώς βοηθούν στη στήριξη του σώματός μας κατά τη διάρκεια της εκάστοτε «καθημερινής ρουτίνας» που ακολουθούμε. Όπως και άλλες body- mind μέθοδοι εκγύμνασης της Δύσης της ίδιας εποχής, έχει εμπνευσθεί από κάποιες αρχές και στάσεις της γιόγκα.

Η yoga αποτελεί μία οκταμελή μέθοδο προσωπικής έρευνας και άσκησης τουλάχιστον 2.500 χρόνων που αναπτύχθηκε στην Ινδία. Μόνον 2 σκέλη της αφορούν στην άσκηση του σώματος και της αναπνοής. Σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα 6, στοχεύει στο γνώθι σ’αυτόν. Εκτός από τη σωματική υγεία και δύναμη, η yoga καλλιεργεί την αύξηση της συγκέντρωσης και μέσω του διαλογισμού την παύση των σκέψεων. Λειτουργεί ως ολιστική μέθοδος προληπτικής ιατρικής. Η βαθιά επαφή με το σώμα, ο έλεγχος και η ηρεμία των σκέψεων, η ψυχική γαλήνη και η χαλάρωση είναι μερικοί από τους κύριους στόχους της.

3. Μπορώ να χάσω βάρος με το Pilates;

Το Pilates δεν είναι αερόβια άσκηση όπως το περπάτημα, το κολύμπι, ο χορός, με τα οποία καίμε λίπος. Μπορεί κάλλιστα όμως να συνδυαστεί με ένα από αυτά. Και μάλιστα η άσκηση με το Πιλάτες είναι απαραίτητη σε περίοδο διαίτης, διότι τονώνει και διαμορφώνει τους μύες οι οποίοι χαλαρώνουν με τη μείωση του βάρους.

Μέσω των ασκήσεων του Πιλάτες, αυξάνεται η επαφή με το σώμα, αποκτάται έλεγχος του, δυναμώνει η θέληση. Έτσι μπορεί κανείς να ακολουθήσει ευκολότερα το διαιτολόγιο που ακολουθεί και τον νέο τρόπο ζωής που έχει επιλέξει.

4. Έχω πόνους στην πλάτη και τραυματισμό. Είναι το Pilates ασφαλές για μένα;

Βεβαίως. Το Πιλάτες όχι μόνον είναι απόλυτα ασφαλές για όλους τους ανθρώπους, αλλά συχνά ενδείκνυται ή χρησιμοποιείται από τους φυσικοθεραπευτές και άλλους σωματικούς θεραπευτές για θεραπεία και αποκατάσταση. Οι βασικές αρχές του Pilates βελτιώνουν τη στάση σώματος, διορθώνουν τις αστάθειες και τις ασυμμετρίες του και δυναμώνουν τη λειτουργική κίνηση. Μεγάλη προσοχή δίνεται στη σπονδυλική στήλη στον κορμό και στην κοιλιά που αποτελούν το κέντρο, τον πυρήνα του σώματος, καθιστώντας το Pilates πολύ αποτελεσματικό στην ενδυνάμωση και στην καταπολέμηση του πόνου της πλάτης.

5. Χρειάζομαι ευλυγισία για να κάνω Pilates;

Όχι. Η ευλυγισία, που είναι σημαντική για την υγιή κίνηση, καλλιεργείται μέσω της τακτικής άσκησης με το ασκησιολόγιο του Πιλάτες. Οι ασκήσεις προσαρμόζονται στις προσωπικές ανάγκες των ασκούμενων ώστε να είναι προσιτές σε όλους και να μπορούν όλοι να γυμνάζονται ασφαλώς και να πετυχαίνουν τους στόχους τους. Με την τακτική άσκηση του Pilates μαθαίνουμε να κινούμαστε σωστά στις καθημερινές μας δραστηριότητες, μειώνοντας τους κινδύνους τραυματισμού. Αυτό είναι επίσης πολύ σημαντικό για τους μεγαλύτερους σε ηλικία όταν η δύναμη, η ευλυγισία και οι σωματικές ικανότητες μειώνονται.

pilates γυναίκα γυμνάζεται με ιμάντα

6. Γιατί είναι σημαντικό να έχω σωστή θέση σπονδυλικής στήλης;

H φυσική θέση της σπονδυλικής στήλης εξασφαλίζει υγεία σπονδύλων, νευρικού συστήματος και σωστή κίνηση με άνεση σε όλο το σώμα. Αποτελεί βασική μέριμνα των ασκήσεων του Πιλάτες. Έτσι κτίζονται οι σωστοί μύες με έμφαση στους κοιλιακούς που θα κρατήσουν την ιδανική στάση σώματος. Αυτό εξασφαλίζει συμμετρία και ομοιογένεια στο σώμα, απομακρύνοντας τις αιτίες του πόνου και των τραυματισμών.

7. Τι να φοράω;

Άνετα ρούχα γυμναστικής για να γυμνάζεστε χωρίς δυσκολία. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο dress code. Όλα τα αξεσουάρ και props που θα χρειαστείτε παρέχονται από το Shantom.

8. Ποια τα οφέλη του Pilates;

  • Αποτελεσματική αναπνοή
  • Θεραπεία από τους πόνους της πλάτης
  • Βελτίωση της κυκλοφορίας και αποτοξίνωση των ιστών
  • Γενική βελτίωση της φυσικής κατάστασης
  • Γράμμωση των μυών
  • Ενδυνάμωση της σπονδυλικής στήλης και ευλυγισία
  • Αύξηση της οστικής μάζας
  • Βελτίωση του ελέγχου της πυέλου
  • Αύξηση της ενέργειας
  • Επίγνωση του σώματος
  • Ορθοσωμία

9. Είναι το Πιλάτες μόνο για γυναίκες;

Φυσικά και όχι. To να πιστεύουμε ότι το Πιλάτες είναι μόνο για γυναίκες αποτελεί μεγάλη παρανόηση. Ο Joseph Pilates, ο ιδρυτής της μεθόδου, ήταν άνδρας. O ίδιος ήταν γυμναστής, πυγμάχος, body builder. Το στούντιό του ήταν στη Νέα Υόρκη από το 1920 έως το 1960. Οι μισοί τουλάχιστον από τους μαθητές τους ήταν άνδρες. Πολλοί από αυτούς σε απαιτητικά επαγγέλματα ως προς τη μυϊκή δύναμη και την αντοχή. Δίδαξε πολλούς επαγγελματίες αθλητές, χορευτές και καλλιτέχνες.

Πολλοί παίκτες rugby, golf και tennis όπως ο Andy Murray, χρησιμοποιούν το Pilates για ανάρρωση από τραυματισμούς και βελτίωση της τεχνικής τους. Το GAA, το επίσημο site για τα σπορ, προτείνει το Πιλάτες στους αθλητές του.